Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем около турбо/колектори/гарнитури

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем около турбо/колектори/гарнитури

    Здравейте, имам някакъв странен проблем. Когато колата е студена се чува свирене/свистене, което се усилва с повишаване на оборотите. Чува се 2-3 минути, докато колата загрее и постепенно утихва. Има го всеки път когато колата е студена. Колата си върви нормално, турбото надува нормално. Няма грешки на диагностика. Интересното е че се усеща мирис на газове. Имам няколко предположения от какво може да е - пукнати колектори, заминала гарнитура на изпуск. колектор, цъфнала топла част на турбото или гарнитура или фланец.
    Някой имал ли е такъв проблем?
    GTV

  • #2
    Най вероятно е второто ама може да се наложи и да се шлаифа изп.колектор
    ALFA ROMEO 156 2.4 20V JTDM sportwagon ALFA ROMEO 155 Q4 300+++Ps.
    Alfa Romeo 145 3.0V6
    Alfa Romeo 33 1.7 16V 4x4 Аlfa spider 3.0 V6

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Gosheto30v6 Покажи съобщение
      Най вероятно е второто ама може да се наложи и да се шлаифа изп.колектор
      Не може,а ще се наложи ако е оттам проблема.

      ---------- Post added at 22:08 ---------- Previous post was at 22:07 ----------

      Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
      Здравейте, имам някакъв странен проблем. Когато колата е студена се чува свирене/свистене, което се усилва с повишаване на оборотите. Чува се 2-3 минути, докато колата загрее и постепенно утихва. Има го всеки път когато колата е студена. Колата си върви нормално, турбото надува нормално. Няма грешки на диагностика. Интересното е че се усеща мирис на газове. Имам няколко предположения от какво може да е - пукнати колектори, заминала гарнитура на изпуск. колектор, цъфнала топла част на турбото или гарнитура или фланец.
      Някой имал ли е такъв проблем?
      Или е колектора /вероятно гарнитурата му/ или нещо по тръбите на ЕГР-а.Хубаво е да се погледне.
      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

      Comment


      • #4
        Като застанеш срещу двигателя, погледни долу най- дясната шпилка на изп. колектор дали е на мястото, че често напускат бара.
        Last edited by thecleaner; d.m.y г., 07:56.
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #5
          Аз имах такъв проблем на 156-цата - скъсана или отпуснала шпилка и докато е студена през гарнитурата свирят изгорели газове а като загрее - разширява и уплътнява...
          Alfa 159 2,4 JTDm Q4
          ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
          ex Alfa 156 1,9 JTD
          ex Alfa 75 1,8

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
            Като застанеш срещу двигателя, погледни долу най- дясната шпилка на изп. колектор дали е на мястото, че често напускат бара.
            Голямо нещастие - точно тази шпилка е скъсана. Има ли някакво лечение без сваляне на главата?
            GTV

            Comment


            • #7
              Първо свали колекторите и виж къде е скъсана, има голяма вероятност да се подава от главата и да може да се развие.
              Alfa 159 2,4 JTDm Q4
              ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
              ex Alfa 156 1,9 JTD
              ex Alfa 75 1,8

              Comment


              • #8
                Вкарах болт с по-малък диаметър, потъва колкото е дебелината на колектора и не мисля че ще може да се захване или завари.
                GTV

                Comment


                • #9
                  Колеги извинявам се предварително, че пишя в тази тема, но имам и аз следния проблем: от четири дена съм сменил 156 - цата със 159 1.9 JTDm 150 к.с.
                  изникна ми следния проблем, оказа се, че тръбата идваща от турбината и влизаща в двигателя една такава пластмасова е спукана на около сантиметър преди края си и гарнитурата. въпроса ми е, може ли да се залепи или трябва да се смени задължително с нова.
                  цепнатината е малка но се чува свистене при подаване на газ.
                  Alfa 156 1.9 JTD 105
                  Alfa 159 1.9 JTDm 150

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
                    Голямо нещастие - точно тази шпилка е скъсана. Има ли някакво лечение без сваляне на главата?
                    Турбината с колектора долу, перката на радиатора и тя долу за да може да се завре бормашина и почва купоня разпробиване, обратни метчици и т.н. Ако си вечерял с господа, шпилката се развива супер лесно, ако не си е гадна работа и те така. Реално това му е детска болест на 1.9 16v. и е адски неприятно. На 156 с 16v., например отново мре шпилка, но там е противоположната
                    Fiat Punto 1.4GT 1996
                    Hyundai Tucson 2.0 2007
                    Renault Clio 1.5 2019

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                      Турбината с колектора долу, перката на радиатора и тя долу за да може да се завре бормашина и почва купоня разпробиване, обратни метчици и т.н. Ако си вечерял с господа, шпилката се развива супер лесно, ако не си е гадна работа и те така. Реално това му е детска болест на 1.9 16v. и е адски неприятно. На 156 с 16v., например отново мре шпилка, но там е противоположната
                      Мен на 156 20V се скъсаха 3, първо беше най-горе вдясно, после най-долу вдясно и накрая след като я продадох най-горе в ляво...като на тая горе вдясно превъртях резбата и флашнах с 10-ка, отрязах болт като шпилка и стана, отвора на колектора е доста широк и носи и на по-дебела шпилка.
                      Alfa 159 2,4 JTDm Q4
                      ex Alfa 156 2,4 JTD 20V
                      ex Alfa 156 1,9 JTD
                      ex Alfa 75 1,8

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                        Турбината с колектора долу, перката на радиатора и тя долу за да може да се завре бормашина и почва купоня разпробиване, обратни метчици и т.н. Ако си вечерял с господа, шпилката се развива супер лесно, ако не си е гадна работа и те така. Реално това му е детска болест на 1.9 16v. и е адски неприятно. На 156 с 16v., например отново мре шпилка, но там е противоположната
                        Е аз ги вадя по-лесно. Даже и на Брера с 2.4 съм вадил първите 3 от ляво на дясно. Демек на 1-ви цилиндър и на 2-ри едната от 2-те. А на 5-ти цилиндър също беше скъсала и 2-те шпилки. Но първите 2 са много кофти за вадене, щото в тая конфигурация на Брера/159 откъм ангренажа знаеш е претрупано.
                        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                          Като застанеш срещу двигателя, погледни долу най- дясната шпилка на изп. колектор дали е на мястото, че често напускат бара.
                          Евала много ги разбираш 59ките
                          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                          FIAT Coupe 16VT
                          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                            Е аз ги вадя по-лесно. Даже и на Брера с 2.4 съм вадил първите 3 от ляво на дясно. Демек на 1-ви цилиндър и на 2-ри едната от 2-те. А на 5-ти цилиндър също беше скъсала и 2-те шпилки. Но първите 2 са много кофти за вадене, щото в тая конфигурация на Брера/159 откъм ангренажа знаеш е претрупано.
                            Щом имаш опит, искаш ли да ти я докарам? Аз съм "поразяващата ръка", на една друга кола при завиване скъсах баш последната, а колектора беше от към купето и свалях главата...
                            GTV

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Vins Покажи съобщение
                              Щом имаш опит, искаш ли да ти я докарам? Аз съм "поразяващата ръка", на една друга кола при завиване скъсах баш последната, а колектора беше от към купето и свалях главата...
                              Renault 19 16v ?

                              Comment

                              Working...
                              X